Casper Tybjerg - Fotografiet som øjenåbner

12.12.2018

I dag havde vi inviteret Casper Tybjerg forbi til et lille foredrag om fotografiet som øjenåbner.

Casper havde taget sin kone Karina med, og sammen gav de os et to timers foredrag, hvor vi fik et indblik i deres liv som fotografer og hvordan de på smukkeste vis får arbejde og dermed rejser, til at gå op i en højere endhed når man samtidig med også har tre børn.

Vi fik et indblik i deres syn på hvordan verdenen har forandret sig, og det var helt befriende at høre, at det slet ikke ser så slemt ud som medierne blæser det op til, selvom der selvfølgelig er nogle steder rundt omkring som er hårdt ramt, så er det altså ikke det generelle billede de ser på deres rejser rundt i mere end 50 lande.

Jeg tror, at de fleste af de 34 fremmødte medlemmer sad med en lille grad af misundelse over alle de oplevelser familien Tybjerg havde med i kufferten, og så var det fedt at mærke hvordan de brændte for deres arbejde og ikke mindst for miljøet.

Bl.a. er Havmiljøvogterne én af deres mange store passioner, ligesom livet under havoverfladen har deres store interesse, men derudover har de en masse spændende opgaver for bl.a. forsvaret - billeder som offentligheden normalt ikke ser - men vi fik et par smagsprøver :-)

Foredraget blev selvfølgelig krydret med en masse fede billeder undervejs, og både Casper og Karina er fantastiske til at fortælle.

Casper har også skrevet en del bøger om foto som de havde taget med, og der blev solgt en del bøger til medlemmerne i pausen.

Kunne du tænke dig at komme med Casper på fototur, så har du rent faktisk chancen for at komme med på en fotorejse til Nepal i 2019.

Du finder mere information i PDF filen her.

Vil du vide mere om familien Tybjerg og få et indblik deres mission og vision, så tag en tur forbi deres hjemmeside.

Har du billeder fra denne event så upload dem her

Klik på billederne for at se dem i stor udgave