Persondatapolitik for Amager Fotoklub

Som forening er vi jf. lovgivningen pålagt at have en persondatapolitik, og som en seriøs fotoklub efterlever vi naturligvis dette.

Hvilke oplysninger indsamler Amager Fotoklub om deres medlemmer og hvordan bruges de?

Jf. klubbens vedtægter §17, foregår kommunikation til medlemmerne via hjemmeside og e-mail. Derfor er vi nødsaget til at have dit navn og din e-mailadresse.

Derudover er vi forpligtet til, at kunne dokumenterer aldersfordeling og tilhørskommuner overfor kommunen og derfor skal man også oplyse fødselsdato og bopælskommune.

Disse oplysninger forefindes udelukkende elektronisk i u-krypteret form på en adgangsbeskyttet databaseserver.

Det er kun formanden og kassereren der har adgang til disse oplysninger, med mindre man under sine personlige indstillinger har angivet, at oplysningerne må vises til andre medlemmer på en adgangsbeskyttet side på hjemmesiden.

For at logge ind på hjemmesiden benytter man en adgangskode. Denne adgangskode ligger ligeledes på databaseserveren, dog i krypteret form.

Såfremt man melder sig ud af Amager Fotoklub, bibeholdes navn og e-mailadresse på databaseserveren, men vil ikke længere være tilgængelig. Dette tjener udelukkende som elektronisk kontrol jf. vores regler om 30 dages gratis prøveperiode for nye medlemmer.

Deling af data

Vi deler ikke dine personlige data med andre.

Vi anvender Google Analytics til statistik på hjemmesiden. Disse oplysninger er anonyme og har kun til formål at kortlægge brugen af hjemmesiden, og kan således ikke relateres til dig som person.

Ret til indsigt

Du har til enhver tid ret til at se hvilke personlige data vi har om dig.

Disse kan du se ved at logge ind på hjemmesiden hvor de kan ses under dine personlige indstillinger.

Det er også her du kan ændre disse data såfremt de ikke er korrekte.

Sletning af data

Du kan til enhver tid bede om at få slettet alle de data vi har om dig.

For at få slettet dine data sender du en mail til mail@amagerfotoklub.dk med angivelse af medlemsnummer og årsagen til, at du ønsker at få slettet dine data.

Enhver anmodning om sletning af data vil blive betragtet som en øjeblikkelig udmeldelse af Amager Fotoklub.

Brug af billeder

Som medlem/author er du selv forpligtet til, at indhente samtykke fra portrætterede personer som fremgår af billeder der anvendes på klubbens hjemmeside, den lukkede Facebook gruppe, udstillinger, konkurrencer m.v.

Amager Fotoklub kan således ikke drages til ansvar for billeder medlemmer uploader til klubbens hjemmeside, den lukkede Facebook gruppe eller indleverer til udstillinger, konkurrencer m.v.

Såfremt en portrætteret person henvender til Amager Fotoklub og beder om at få fjernet et billede fra klubbens hjemmeside eller udstilling, vil vi til enhver tid efterkomme dette.

Vi henviser i øvrigt til Datatilsynets retningslinjer omkring brug af billeder på Internettet.

Som medlem af Amager Fotoklub må du forvente, at der kan blive taget billeder af dig ved vores arrangementer, herunder klubaftener, fototure m.v. som bliver lagt på klubbens hjemmeside og vores lukkede Facebook gruppe.

Skulle der fremgå krænkende billeder af dig, kan du anmode om at få dem slettet ved enten at kontakte den enkelte fotograf eller sende en mail til mail@amagerfotoklub.dk med præcisering af hvilket billede det drejer sig om.

Hvor opbevarer vi data?

Alle data opbevares på webservere der befinder sig i Danmark.

Amager Fotoklub har en databehandleraftale med:

Altero Design
Kongelundsvej 352
2770 Kastrup
CVR nr. 14944184

-  der varetager driften af hjemmeside/servere.

Persondatapolitikken kan løbende blive revideret og derfor vil der kunne forekomme ændringer.
Disse ændringer vil i så fald blive adviseret over for medlemmerne via e-mail.

Senest opdateret 23. maj 2018