Portfoliokonkurrence

Portfoliokonkurrencen omhandler en fysisk mappe i A3 størrelse, der indeholder printede billeder.

Formålet med mappen er at få sine billeder ud på papir og få konstruktiv feedback, der kan være med til at udvikle den enkelte fremadrettet, herunder som inspirationskilde, udvikling af billedsyn, efterbehandling m.v.

Konkurrencen løber over 12 måneder, med start efter sommerferien, og afsluttes med bedømmelse umiddelbart før sommerferien året efter.

I løbet af de 12 måneder afholdes der 4 portfolioaftener, hvor medlemmerne giver konstruktiv feedback til hinandens billeder. Dette udføres i grupper.

Til hver portfolioaften mĂĄ der maks. medbringes 4 nye billeder.

Det står enhver frit for at udskifte billeder i mappen undervejs, mappen skal dog ved afslutning indeholde 12 billeder, ellers indgår den ikke i bedømmelsen.

Hvert år når konkurrencen genoptages efter sommerferien, skal mappen tømmes, og der startes forfra.

Det er helt op til den enkelte hvilke billeder, man ønsker i sin mappe.

Det er ikke en god idé at påføre sit navn på forsiden af billederne, det vil i så fald blive dækket af inden bedømmelsen.

Bedømmelsen foretages af ekstern(e) dommer(e), der udvælger de 3 bedste mapper.

Herefter er det sĂĄ op til medlemmerne at finde ĂĄrets portfoliovinder blandt disse 3 mapper.

Billeder fra mapperne kan også indgå i vores normale klubmesterskab, såfremt man ønsker dette.