Billedsnak

10.11.2021

Det blev en hurtig klubaften denne gang, idet kun et fĂĄtal dukkede op til Billedsnak.

Opgaven var at tage 2 billeder med som vi fandt særligt gode. Enten taget af os selv, andre fra klubben eller en helt anden fotograf. Og vi fik da kigget og kommenteret på 32 billeder i alt – heldigvis havde nogle af de fremmødte taget mere end to billeder med.

Hvad man øver sig på, bliver man god til.

Så mon ikke vi skal øve lidt mere at kunne kommentere på andres billeder. At spotte hvilke kompositioner, vinkler, farvekombinationer, lys og skygger der lige tætter prikken over i’et, for derefter at blive mere opmærksomme på det, når vi selv står med kameraet.

Gode forslag kom ogsĂĄ til nye klubaftener med billedsnak; kommentering i grupper i stedet for plenum - mĂĄske det er nemmere at fĂĄ en snak i mindre grupper. Eller en opgave med bestemt emne, hvor snakken kan omhandle de mange forskellige tolkninger af samme emne. Eller evaluering af billeder alle taget samme dag fra samme lokation med samme motiv, og ser dermed det samme motiv, men taget af forskellige fotografer.

Mon nogen har lyst til komme med opgaveemner og fototure/lokationer ?

Fotografer udenfor klubben var Vivian Maier, Anneli Siltala, Kirsten Klein, Elliott Erwitt, Mandy Disher, Platon, Herb Ritts, Lasse Frank Johannessen og Karl Freud/GĂĽnther Rittau/Walter Ruttmann de tre fotografer pĂĄ Metropolis.

I øvrigt er kvinden, ved siden af Sophia Loren, Jayne Mansfield. Ikke Marilyn Monroe.

Billedet er taget i april 1957 på en berømmet restaurant Romanoff’s i Beverly Hills. Fotograf ukendt. Kjolen skulle efter sigende have været pink. Flot og imponerende billedarbejde af Erich at få de flotte hudtoner i farvelægningen af det muntre sort/hvide billede.

Har du billeder fra denne event sĂĄ upload dem her

Klik pĂĄ billederne for at se dem i stor udgave