Foredrag med Jacob Surland

23.10.2019

"Når man giver den fuld gas med hdr og Photoshop på en kunstnerisk måde" kunne være overskriften på dette foredrag - Jacob viste et uddrag af sine "Fineart" billeder og hvordan han var kommet frem til resulatet. Typisk ved først at tage nogle fotos ved forskellige eksponeringer og derefter tonemappe dem i  et hdr-program og efterfølgende mikse de tonemappede billeder med originalbilledet i lag i photoshop. Jacob og hans hustru Karen har udstillet og solgt deres billeder  internationalt og nationalt. Jacob gav viste også hvad han forstod ved god og dårlig billedbehandling.

Der var forholdvis stort fremmøde og interesse for dagens foredrag og det har nok givet, nogle af klubbens medlemmer, inspiration til noget mere og anderledes billedbehandling.

Se flere af Jacob Surlands billeder her: https://jacobsurland.smugmug.com/