Jeanette Schou - Kunstfotograf

09.03.2022

Landskaber i bybilledet, landskaber i et krat i en baghave eller på et lille område af Amager Fælled. Stilleben med en mistelten, brun sæbe og håndbundet pensel eller souvenirdukker i kompositioner, der bruges som et statement.

Billeder, der har været udstillet både i udlandet og i Danmark, det var, hvad vi oplevede på vores klubaften.

Alt sammen udført og præsenteret af kunstneren Jeanette Land Schou. Født og opvokset på Amager. Uddannet fra Kunstakademiet og Københavns Universitet. Jeanette er blev undervist af bl.a. fotograf Per Bak Jensen, og inspirationen fra ham var tydelig i mange af hendes fotografier.

Der fotograferes, og der efterbehandles i photoshop. Der printes, store print, og de kan få en gang maling.

Jeanette er en levende og inspirerende formidler. Vi fik en introduktion til brug af fotografiet, der var fra en helt anden vinkel, end hvad vi tidligere har set på en klubaften.

Se mere på hendes hjemmeside.