Rejs ud i verden med Susie og Jesper

03.10.2018

I Amager Fotoklub, har vi en del medlemmer som elsker at rejse verden rundt, og to af dem er Susie og Jesper.

I dag fik jeg et lille indblik i nogle få af deres mange ture, og Jesper lagde ud med hans tur til Japan.

Japan er et fantastisk farverigt land, og ikke mindst et land hvor befolkningen ikke har spor imod at blive fotograferet.

Det var med andre ord en farverig fortælling med billeder af en masse smilende og glade mennesker.

Turen var en decideret fototur, en slags workshop hvor deltagerne fik forskellige fotografiske opgaver og gav hinanden billedkritik undervejs.

Jesper fik under turen lavet en del dobbelteksponeringer som vi fik lov at se, og det giver bare nogle super spændende og alternative billeder hvor man som beskuer kan gå på opdagelse i billederne.

Efter turen til et tæt befolket Japan, tog Susie over og startede ud med hendes tur til den syd vestlige USA.

Dette var det helt omvendte af Japan turen - masser af plads og ingen mennesker.

Susie er naturelsker, hvilket også er det primære mål med hendes ture, så vi så billeder af mange flotte landskaber fra USA.

Efter USA, tog Susie os med til Sydafrika, for ud over at være naturelsker, så er hun nemlig også dyreelsker, og specielt vilde dyr.

Susie's rejser er planlagt meget minutiøst hjemmefra hvor der er lagt en plan for de ting hun vil have billeder af, The Big Five, The Ugly Five, specielle landskaber under specifikke lysforhold og meget andet og det giver bare nogle federe billeder når der er tænkt over tingene.

Ud over Susie og Jesper, var der mødt 18 medlemmer op i aften.

Har du billeder fra denne event så upload dem her

Billeder fra denne event

Klik på billederne for at se dem i stor udgave

« Tilbage til oversigt